Моят Instagram профил може да намерите тук.

 

Моята Facebook страница може да намерите тук.

 

Здравейте! Днес ще споделя с вас въпросите, които зададох на Цветелина Владимирова, авторката на „Вестители, както и нейните отговори!  Надявам се да ви е интересно!

 

 

10347408_1536439979929706_1840683353157321438_n.jpg

 

 

1. Какво те вдъхновява?

 

Много неща – от историите на хората от реалния живот, през лични мои емоции, амбиции и разочарования, до определени неща от обстановката около мен – например стари сгради.  Когато минавам покрай тях винаги започвам да си представям какви хора са живеели в тях, по какъв начин е протичал денят им. Стига да съм отворена към вдъхновението, го намирам навсякъде, най-вече в себе си.

 

2. Има ли нещо, върху което работиш сега?

 

Има, да – паралелно пиша третата книга от поредицата и един друг роман, за който съм ужасно развълнувана, защото го замислям от дълго време!

 

3. Оо, това е страхотна новина! Интересно ми е, ако един ден „Вестители“ бъде екранизирана, кои актьори си представяш в главните роли?

 

И друг път са ме питали и ми е страшно трудно да реша. Образите на героите са в главата ми, виждам ги съвсем ясно, но не мисля, че мога да посоча конкретен реален човек. Знам само, че Зоя задължително трябва да бъде дребничка, с медно – руса – червеникава коса и лунички… и малко лудичка.

 

4. Правеше ли проучвания, докато пишеше книгата и ако да колко време ти отне?

 

Правех, да. Първо трябваше да се запозная малко по – подробно чисто визуално с обстановката в Москва. Исках да изградя подходяща атмосфера, но за съжаление никога не съм имала удоволствието да посетя Русия и се наложи да се задоволя с четене, снимки и Google Street View. Държах да се „поразходя“ из Москва. За всякакви наглед незначителни детайли ми се налагаше да проуча нещата – дори за травми и до колко сериозни може да са те, как се лекуват и т.н., разбира се, в този случай проучванията не бяха толкова задълбочени, но трябваше да се уверя, че това, което искам да напиша като част от историята е достоверно. 

 

5. А имаш ли някакво определено време, в което пишеш, или пишеш тогава, когато можеш?

 

Опитвам се да пиша редовно, както и да чета редовно, защото смятам, че по този начин развивам способностите си, не губя тренинг и изказът ми, дори построяването на романа се подобряват. За съжаление обаче, денем работя усилено, старая се да раста в кариерата си и се налага да пиша късно вечер, през уикенди, по – дълги почивки. Най – плодотворна съм, когато съм извън София. Обичам да отида на вилата си със семейството си ( кучето ми е важен член на семейството ) и тогава успявам да се настроя на писателска вълна, така да се каже. Понякога обаче, когато съм стигнала до дългоочакван момент от историята, не се стърпявам и дори съм писала по романа в обедната почивка. Има моменти, когато ми е ужасно интересно какво ще се случи, тъй като не всичко е планирано – някои диалози, някои обрати измислям в последния момент, точно когато вдъхновението ме е споходило. Тогава се получават най – вълнуващите сцени. 

 

6. Коя за теб е най – лесната част от писането на роман и коя най – трудната?

 

Най – лесно лично за мен е да си представя героите – те ме вълнуват най – много, лесно виждам развитието им в романа, градацията или деградацията, която претърпяват. Но се оказва доста трудно да навържеш всички ключови моменти по начин, който читателят да усети като естествен преход от едно действие към друго; от една страна подбуда на героят към взето решение и съответно – как това решение се отразява на израстването на героя или падението му. Началото не е толкова трудно, ако съм успяла да си представя в подробности картината. Интересно, но аз винаги си представям сюжета, отделните откъси като сцени от филм, дори по това време слушам филмов саундтрак или от така наречените „епични“ парчета – това ми помага да вдъхна живот на героите, но определено е по – трудно да сглобиш парчетата от пъзела като едновременно с това съхраниш част от мистерията и напрежението за читателя. 

 

7. Разкажи ни малко за корицата – как се появи тя?

 

Ах, корицата много си я обичам. От пет години и половина се занимавам с маркетинг и реклама и от тази гледна точка имам опит в лансирането на рекламни визии и т.н., затова още преди да бъде редактиран романа, вече бях започнала да мисля за корицата. Синият цвят бе ключов – идеята зад него е именно Русия и сезонът, през който започва действието във „Вестители“ – зимата. Синьото е представено като скреж, олицетворява студа и непознатото, а момичето на корицата – професионален модел – ми напомня на Ксения. Очите и бяха важни – те също бяха олицетворение – на вестители, на тези, които виждат отвъд. Дизайнерите от екипа на „Orange Books“ направиха корицата, поне за мен, перфектна – точно каквато си я представях и съдействаха през цялото време, докато не изчистихме и последния детайл.

 

8. Страхотно! А кои са любимите ти автори?

 

Ох, това е много трудно! Първо защото обичам да чета от много различни жанрове и второ, защото съм сигурна, че ако попиташ същото след 2 седмици, ще ти дам различен отговор. Ок, ако трябва да започна с (ърбан) фентъзи жанра – Сара Дж. Маас, чиито поредици прочетох преди няколко месеца. Пише страхотно, много увлекателно и определено знае как да обърне мнението на читателя за героите й на 360 градуса! Дж. К. Роулинг. Ришел Мийд! Обожавам Ришел Мийд, защото нейната поредица „Академия за вампири“ ме накара да искам да пиша и оказа много положително влияние върху мен. Обичам и други жанрове, харесвам книги, в които се разказват истории за Афганистан, за Ирак и Иран. Халед Хосейни е един невероятен писател – разказва толкова истински, толкова неусетно те улавя в хватката си с историите си. „Хиляда сияйни слънца“ е една от любимите ми книги – прочетох я за 5-6 часа, на един дъх, а след това не бях на себе си по няколко дена. „Не без дъщеря ми“ – по действителен случай, също на подобна тематика – наистина е разтърсваща. Трудно ми е да определя любими автори. Творбите на един и същи писател биха могли да ти се харесат много, а останала част да не ти повлия така, както си очаквал. Сега като се замисля, повечето от любимите ми книги са на автори, от които не съм чела други книги – „Слугинята“, „Отнесени от вихъра“, „Стъкленият замък“, „Птиците умират сами“…

 

9. Какви съвети би могла да дадеш на младите писатели – тези, които тепърва започват да пишат?

 

Да пишат, постоянно. Дори да си мислят, че пишат глупости, да продължават да пишат…и много да четат. Не може да искаш да пишеш добре, без да четеш творбите на хора, които вече са доказали, че могат да пишат. И колкото и клиширано да звучи – да не се отказват. Много е трудно да бъдеш забелязан, да имаш самочувствието да покажеш какво си написал, но трябва да превъзмогнеш себе си и да проявиш кураж. Дори и да ти кажат, че не ставаш, пак да опиташ, докато не разбереш, че някой е харесал това, което си направил.

 

10. Какво е отношението ти към критиката – как я приемаш?

 

Критика трябва да има, разбира се. Тук обаче не мога да си позволя да изразявам мнение от какви кръгове хора да се прави критика. Според мен истината е някъде в средата. Блогърите са много важна част от днешната литература и книжния бизнес – те са едни от най-активните четящи и съответно – представили на голяма част от читателската аудитория и показател за вкусовете на тази аудитория. От друга страна трябва да има и професионалисти, които да насочват малко или много възприятията за всеки жанр, всеки тренд, да помагат на авторите да израснат. Ако не се стараеш да си по-добър, няма как да израстваш. Когато получа негативни коментари за „Вестители“, се старая да не го приемам нито лично, нито негативно. Вкусовете са различни, освен това „Вестители“ е едва първата ми издадена книга. Вярвам и смятам, че е редно всяка следваща да е по-добра и да задоволява изискванията на феновете на този жанр.

11. И последният ми въпрос – има ли си вече втората книга име?

 

Втората книга има работно заглавие, което обаче не е финално. Смятам първо да се консултирам с издателката ми и тогава да вземем решение за името .

 

 

Благодаря на Цвети за изчерпателните отговори и отделеното време!

Вашият коментар

