Здравейте, приятели! Дойде време и за втория ни booktalk, заедно с Айше! През януари прочетохме една изключително чакана от нас книга, а именно „Империя на бури“! Благодарим на издателство „Егмонт“ за доверието! Този booktalk ще бъде малко по – различен от предния – този ще бъде разделен на три части. Първата част ще бъде за тези, които все още не са започнали поредицата, втората ще бъде за тези, които са прочели „Кралица на сенките“, а третата ще е за тези, които вече са прочели „Империя на бури“ и искат да разберат кои моменти са ни направили най – силно впечатление.

 

I. Защо да прочета „Стъкленият трон“ ?

 

М: Лично за мен „Стъкленият трон“ е една от най – страхотните фентъзи поредици, до които съм се докосвал – историята е невероятна, грабва те буквално от първата страница, стилът на Сара е невероятен, а книгите стават все по – добри с всяка следваща!

 А : Съгласна съм с това, че книгите стават по-добри с всяка следваща! Героите се развиват, светът става все по-„ярък“ и се вижда как Сара Дж. Маас се развива като авторка. Това е една история, пълна със силни персонажи, а главната ни героиня е Селена Сардотиен, която е първо асасин, после робиня (ние се запознаваме с нея точно в този момент), а след това и кандидатката на принца в едно опасно състезание…

М : Покрай това състезание, което Айше спомена, Селена среща много хора, но не всички са положително настроени към нея, и не всички й желаят доброто.. в двореца, където се провежда състезанието, Селена се натъква на много интриги, тайни, както и смъртни опасности, които застрашават както нея, така и хората, които цени.. въпреки това обаче тя трябва да победи, защото от това зависи дали тя ще бъде свободна.. но разбира се, свободата не може да бъде получена толкова лесно.

А : Аз искам да добавя, че първата книга е най-слабата книга на Маас, поне за мен. Ако продължите с поредицата ще срещнете още много интересни герои (и създания), както и неочаквани обрати. Ако харесвате young – adult и/или фентъзи, тези книги са за вас!

М : Определено е най – слабата й книга, но въпреки това смятам, че книгата е едно страхотно начало на една още по – страхотна поредица! И под „слаба“ не разбирайте лоша – дори напротив – книгата е невероятна! Сара никога не разочарова! Тази поредица е едно голямо приключение, в което трябва да се включите, и повярвайте ми, няма да искате да напуснете този свят!

 

До тук беше частта, в която обсъждахме поредицата като цяло! От сега нататък започва започва частта със спойлерите за поредицата до четвъртата книга, така че, ако не сте ги прочели, молим ви да не продължавате, или да четете на своя отговорност!

 

IMG_0694.JPG

Моят bookstagram профил може да намерите тук

 

II. Ревю на „Империя на бури“ ( без спойлери)

 

1.Корица

А : Според мен, корицата в сравнение с другите корици от поредица е слаба. Но като цяло всичките са много красиви, с ярки цветове, а най-много ми харесва това, че отпред виждаме Селена/Елин като асасин, а отзад като кралицата, която е всъщност. Не бих се сетила, че всъщност е кралица, без да съм чела книгите, но мисля, че е много остроумна подсказка.

М : При мен е точно обратното – това е любимата ми корица от цялата поредица! Помня колко се радвах, когато я видях за първи път, а на живо е дори по – красива, а и с релефните букви.. а като цяло, белите корици на поредицата са много по – красиви, поне според мен.

2. Сюжет

М : След като „Кралица на сенките“ свърши по този страхотен начин, всички очаквахме в петата книга всичко да бъде съвсем нормално, спокойно.. но не. Това е Сара, тя обожава да ни изненадва и да създава най – различни емоции у нас – от смях до сълзи.

А : Когато човек чете книга на Маас, има чувството, че се е качил на влакче в увеселителен парк 😀 Поне при мен е така. Никога не знаеш какво ще се случи след страница – две, героите винаги правят нещо, борят се с някого, бягат, та няма как да ви е скучно. „Империя на бури“ не е изключение. Кара ви да се смеете, да се страхувате, да се влюбвате, а накрая ви убива бавно и мъчително. С две думи – перфектното приключение 😀

3. Герои

А : Тази книга ми промени представите за героите. Не ми пука за Елин и Роуан, а започнах най-накрая да харесвам Манон и Абраксос. Вторичните герои ми бяха много по-интересни. Елин се превърна от момиче, което допуска грешки, в жена, която е толкова перфектна, че е дразнещо 😀 Но именно заради герои като Манон, Абраксос, Лизандра, Елида и Лоркан никога няма да спра да чета книгите на Маас. Тя просто знае как да ви накара да се влюбите. Главите за Елида и Лоркан ми бяха любими. ♥

М : Аз също много харесах главите за Елида и Лоркан, а Манон ми стана любимка още от третата книга, когато се появи. Странното тук обаче беше, че Каол дори не се появи – името му се споменава няколко пъти. А това, което най – много ми хареса, бе това, че този път Сара е разпределила нещата така, че не всичко се върти около Елин и Роуан, а около всички по равно, и успяваме да се докоснем до всички герои по начина, по който имаме нужда. В тази книга успяхме да опознаем персонажите, и да ги обикнем с всички техни недостатъци.

4. Стил на писане

А : Отне ми време да свикна отново със стила на Маас, но това беше само в началото. В „Двор от рози и бодли“ виждаме всичко през очите на Фейра и е лесно да се поставиш на мястото й. В Трона е малко по-различно и предполагам, че именно това ми попречи в началото.

М : В „Двор от рози и бодли“ определено е по – лесно да се свикне, но пък тук имаме доста повече събития, защото около всеки герои се случва нещо интересно, което ни държи в напрежение.

5. Какво ни хареса и какво не?

А : Аз ще се повторя и ще кажа, че не ми харесва колко е перфектна Елин 😀 Тя няма нищо общо с героинята, която беше в първата книга. Но за сметка на това ми харесват изненадите и… Има си стил, трябва да и го призная 😀 Хареса ми всичко друго освен това.

М : Наистина в тази книга Елин бе представена по доста перфектен начин, но според мен това донякъде е нормално, тъй като е главна героиня, а каквото и да говорим, в сравнение с повечето популярни поредици, Елин далеч не е перфектна 😀 Като цяло няма нещо, което да не ми хареса, Сара е създала невероятен роман, както винаги!

За тези, които все още не са прочели „Империя на бури“ : надяваме се, че постът ви е харесал! Очаквайте още интересни постове от нас! Сега следва частта със спойлери за „Империя на бури“! 

 

16465913_751417228357839_984745112_o.jpg

Bookstagram профилът на Айше може да намерите тук.

 

III. Спойлери от „Империя на бури“

 

1. Любимите ни моменти

 

М : Ох, от къде да започна? В тази книга се случиха толкова много неща, че наистина не знам кое да спомена първо.. може би моментът, в който Манон и Дориан си бяха доста близки  😀 Още от четвъртата книга се надявах да се случи нещо между тях! Наистина си подхождат много, и се надявам взаимоотношенията им да се задълбочат в следващата, последна книга от поредицата! 

А : Най-много ми хареса обещанието на Елида към Лоркан. Сега вече сигурно не мисли така, но все пак 😀 Хареса ми и главата, в която бягаха от илкените и тя излъга единия от тях, и се спаси. Като цяло всички глави, свързани с тях. Другият ми любим момент е „екзекуцията“ на Астерин. Ако не бяха предприели нещо толкова драстично, може би Манон никога нямаше да се изправи пред баба си  😀 Ох, мога да изброя още много. Книгата е пълна с такива.

М : О, да, определено моментът, в който Манон се опълчи на баба си беше едно от най – невероятните неща, които се случиха в поредицата като цяло! Надявам се в следващата книга да имат повторна среща, в която Манон да я унищожи.. моля се това да се случи! 😀 

 

2. Нещата, които ни ядосаха

 

А : Мноооого неща ме ядосаха в тази книга :Д Разплаках се един единствен път – когато си мислех, че ще убият Лоркан. А там, където другите хора са плакали, аз псувах и крещях… Буквално крещях в 2 часа сутринта 😀 Няма нужда да казвам, че мразя Елена и боговете заради решенията им. Пък за Майев и Ераван да не говорим 😀 Но имаше и малки неща които ме ядосаха – например това, че Елида не искаше да остави Елин и другите и да избяга. Добре, не виждаш ли, че те използват срещу нея? С какво мислиш да помогнеш? Махни сеееее! 😀 Очаквам с нетърпение шестата книга, за да може Елин да се върне и да им покаже с кого си имат работа!!!!!

М : Определено Елена е героят, който успях да намразя за части от секундата 😀 Когато разбрах, че всичко, което се е случило, е по нейна вина.. откачих 😀 Последните 100 страници от книгата пораждаха у мен какви ли не чувства – ядосвах се, притеснявах се, страхувах се.. всеки, който е прочел книгата, знае за какво говорим. Фактът, че Елин преживя това, което е изживяла в солните мини на Ендовиер.. не. Трудно ми е да го приема.. А и с този ковчег.. Нямам търпение Роуан и останалите да я открият, за да се случат наистина интересните неща 😀

 

8943892E-F23D-45E0-B513-951E140FA8A5.jpg

 

А вашето мнение за книгата? Споделете с нас в коментарите! Надяваме се, че постът ни ви е харесал!

 

 

 

 

Вашият коментар

